Hej på er!

Här tar man det lugnt, hade en fullspäckad vecka förra veckan. Läkarbesök, som gick bra. Han såg och märkte hur tydlig min försvagning i armar och ben har blivit. Har nu tagit bort en diabetesmedicin helt vilket gjort att magen funkar betydligt bättre. Vilket är så skönt! Betyder mycket 🙏.  
Har kollat mycket sport i veckan också, det blir en räddning när dagarna går långsamt. 
Men i veckan som kommer så får jag besök av min kurator, och på fredag ska jag vara med i en intervjugrupp som några socionomstuderande ska hålla. Det blir kul och intressant 🤗
(null)

(null)


Som alla vet så har jag ju svårt med förflyttningar vilket gör att jag i stället för uridom nu på nattetid har en extra blöja på mig på natten. Det gör att jag slipper jobbiga lyft nattetid, men å andra sidan gör det att jag måste kissa liggande några ggr per natt. En konstig omställning att "kissa på sig" med vilje/avsikt. Men man lär sig så länge man lever. Längtar efter att kunna gå på toaletten själv igen, vore en så skön känsla. Har ju blöjor annars med, och blir man nödig så vill man ju gå direkt. Det är ofta svårt, då personalen har nio andra att ta hand. Tycker synd om dom, borde vara en tätare bemanning, bättre löner, bättre arbetsmiljö. Har gjort på mig en gång, alltså nummer två. Det var extremt jobbigt och kände mig så misslyckad. Men personalen var fantastisk, de tog hand om mig. Gjorde ordning mig, tröstade mig och gav mig en lång kram efter när jag fixad. Det gjorde att det blev enklare för mig att hantera. Så tacksam för det bemötandet. ❤️❤️
(null)

Är många tankar och hinder som dessa som jag nu för tiden måste tampas med och försöka övervinna. Dessa vardagliga saker som andra tar för givet. Men jag ger mig inte, dom tårarna jag lät falla nedför mina kinder då. De stärker mig i tron och i viljan att kämpa mot min ALS, förhoppningsvis vinner man den fighten. Har inte gett upp och tänker inte ge upp!!  Sådan är jag, men vet att den orken inte finns hos alla. Vill bara säga att det förstår och respekterar jag. ❤️❤️ För denna kamp och fight vill jag inte att någon ska behöva uthärda. Svårt förklara, men stöttar er. Alla ni som mig som har denna sjukdom och kämpar varje dag, alla anhöriga som står vid era käras sida, alla vänner som också stöttar. Alla VI!! VI ÄR  FANTASTISKA, VILKEN STYRKA VI ALLA BESITTER, VILKA FIGHTERS VI ÄR!! Kunde vi omsätta vår viljestyrka till ren energi så skulle vi riva berg för att hitta en lösning!!
#tillsammansärvistarka 
#fuckALS 
Kramar 💪💪❤️❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0