Saknar!

Ja, idag tänkte jag skriva om saknad. Saknad kan ju förekomma på många olika sätt. Men idag ska det handla om vardagliga saker som jag inte klarar eller kan göra längre. Jag kommer att spalta upp här nedanför och förklara varför på en del. Andra kommer tala för sig själva. Tror många av mina medkämpar kommer känna igen sig 💪🏻💪🏻

(null)


Jag saknar:
-att gå i trappor, att lyfta ett ben i taget, steg för steg 
-att kunna resa mig upp
-att kunna gå, även om det bara skulle vara några steg, saknar den frihetskänslan. 
-att kunna ta tandkräm på tandborsten. 
-att kunna klia mig själv, når oftast inte och gör jag det så låser sig ofta fingrarna 
-att kunna gå till kyl och frys och ta fram det jag vill ha, jobbigt med att ständigt vara beroende av någon annan vid varje moment.
-att handla och själv plocka fram det jag vill ha. 
-att kunna sköta min hygien själv
-att bada. Både i badkar och utomhus, älskar den känslan att flyta fritt och bara få vara. 
-att inte kunna rätta till mitt täcke och kudde när jag behöver. 
-att få vara i skogen, lyssna på tystnaden och bara ta det lugnt 
-att åka upp till Stockholm en sommardag, hänga på söder och ta en bira och kolla på folk 
-att hänga med familj och polare 
-att festa till det ibland 
-att gå barfota i gräset 
-intimiteten tillsammans med någon man tycker om. Kyssar kramar närhet ❤️
-att åka på kryssning. sjunga med i nån låt och bara få vara sig själv för en stund. 
-min mamma ❤️
-att köra bil 
-att kunna ta mig dit jag vill utan att det ska bli en massa byråkrati av det. 
-mina bilturer runt om i Mälardalen med Johannes
-min barndoms Kisa där jag upplevt så många härliga somrar med familj och kusiner. 
-att hälsa på hos farmor och farfar på Gotland när de var i livet. 
-att spela fotboll och handboll 
-att sitta på en brygga på sommaren och låta vattnet omsluta mina tår och fötter. 
-att orka ladda mobilen när händernas krafter tryter. 
-att orka hålla glaset när jag dricker
-att kunna skära min egen mat. 
(null)


Jag skulle kunna hålla på länge till, för ibland känns det tröstlöst, men skam den som ger sig. Ska ge mig den på att fixa några av de saker jag skrivit. Fighten för det är en resa som jag ska vinna. Vilja har jag så det räcker och blir över 💪🏻💪🏻❤️❤️
#tillsammansärvistarka 
#fuckALS 

kram på er 

Anonym
2019-11-28 @ 17:22:49

Frustrerande som fan, men som du skriver i sista stycket så har du ju, som jag uppfattar det iaf, en väldig massa "jävlar amma" i dig. Kämpa Ludde! POK /marre

Svar: Det lovar jag Matte! kram på dig :)
kampenmotals.blogg.se

Anonym
2019-11-28 @ 20:28:10

♥️

Svar: ❤️
kampenmotals.blogg.se

Marita
2019-12-01 @ 08:45:00

Du är verkligen en fighter .
Hoppas du får en fin första advent
Marita

Svar: Tack snälla, det värmer 🙏🏻💕
kampenmotals.blogg.se

Kristina
2019-12-03 @ 12:51:53

Vilken fighter du är , du är fantastisk som delar med dig av allt, önskar så man kunde göra något ❤️.
Massa styrkekramar till dig 💪🏼❤️💙

Svar: Tack det samma, du finns där och det betyder mycket just. Kramar 💪🏻❤️💚❤️
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0