Mycket i helgen! Positivt och negativt 😊😔

Oj vilken helg. HĂ€nt en del. I fredags kom lillgrabben och hĂ€lsade pĂ„. Han och hans assistent Ă„kte frĂ„n VagnhĂ€rad. Han hade med sig sĂ„ fina tulpaner till farsgubben. Jag blev sĂ„ himla glad. Han klarade inte av nĂ„got lĂ€ngre besök, alldeles för mĂ„nga intryck pĂ„ en gĂ„ng. Men vi kommer fortsĂ€tta trĂ€na pĂ„ det. 😊đŸ’Ș 

PĂ„ lördagen var det bestĂ€llt bord pĂ„ pitchers i stan, Ă€ta gott och kolla Sverigematchen. Himla trevligt och vĂ€lbehövligt. Skönt med vinst. Vi fick tyvĂ€rr beskĂ„da ungdomsbrĂ„k utanför men polis och vakter skötte det kanon. Dessutom fick jag en present av svĂ€gerskan. VĂ€rldens finaste pĂ„slakanset. đŸ€—
(null)

(null)
 Var hĂ€rligt fĂ„ komma ut lite, men vet ju med mig att nĂ€r jag gör lite saker utanför den vanliga "vardagslunken" sĂ„ kommer det nĂ„gon form av bakslag. SĂ„ vid hemkomst behövde jag gĂ„ pĂ„ toa. Men fanns ingen tillstymmelse till att orka resa pĂ„ mig ur rullstolen. Inte ens med personalhjĂ€lp. SĂ„ fick anvĂ€nda luftsele, för att komma upp och ner. Var en annorlunda kĂ€nsla att hĂ€nga dĂ€r. Men sĂ„ tacksam det finns hjĂ€lpmedel.
(null)
SĂ„ dagarna nu efterĂ„t har i stort sett handlat om fysisk och psykisk Ă„terhĂ€mtning. Nu börjar jag bli mig sjĂ€lv igen. Skönt!! 
Annars rullar det pĂ„, kĂ€nner mig svagare. Mer och mer hjĂ€lp  med matning dĂ„ min fysiska form inte Ă€r nĂ„got vidare  đŸ˜”. KĂ€nner mig mer och mer osĂ€ker nĂ€r jag stĂ„r upp kortare stunder. 
Men vill ju hĂ„lla igĂ„ng mina förmĂ„gor. 
SĂ„ skam den som ger sig. Jag har alltid varit och Ă€r en fighter!! KĂ€mpar emot allt jag kan!!đŸ’Ș👊

Kram pÄ er
#fuckALS
#tillsammansĂ€rvistarka đŸ’Ș❀



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0