Att se och känna....😔

När jag sitter i min permobil och tänker tillbaka. Tillbaka på min tid som idrottare. Hur mina händer räddade skott på fotbollsplanen och hur jag gjorde mål på handbollsplanen med dessa händer. Nu när jag ser på dom och känner hur de tunnats ut, hur de försvagats, hur de blivit allt krokigare. Då blir jag så ledsen och besviken, hade velat kunnat springa och lattja med boll med söner och vänner men kan inte. Önskar man kunnat uppfinna något som gjort mig mer delaktig, kanske finns någon bra innovatör i mitt nätverk som har någon bra idé.  (null)

(null)
Visar lagbilder från den roligaste tiden i mitt idrottsliv, flera av mina lagkompisar från då har gett mig otroliga upplevelvser det sista året. Det har gett mig livskraft och glädje som jag lever länge på. Ni har varit ovärderliga!! 💪💪❤️❤️ #ifsaab #linköpingsff
Började ju med att skriva om mina händer, hur det försvårar min vardag. 
-fingrarna är krokiga 
-svårt tvätta mig då fingrarna inte gör det jag vill 
-igår kämpade jag ca 5-10 minuter för att öppna en mjölkchoklad, ville inte ge mig men det var nära. 
-svårt med kraften att trycka på fjärrkontrollen och byta kanal t ex

Det är det som  är det jobbiga, att små enkla saker som jag kunde göra i sömnen tidigare det kan jag inte längre.
Har skrivit det tidigare, att det som andra tar för givet och bara gör. Det kan jag mindre och mindre. Men för alltid diskussion med arbets- och fysioterapeut om nya hjälpmedel. 
Så med bilder på mina svaga händer vinkar jag hej då för i dag.  (null)

(null)
Ta hand om varandra och glöm inte att ett leende kan förgylla någons dag. Så le 😁😁 mot så många du kan idag. 
#tillsammansärvistarka 
#fuckALS 
#smile 
❤️💪
Helén Lindberg
2019-06-02 @ 16:38:00

Du är såå stark som berättar om din sjukdom och sjukdomsförloppet!
Har du funderat på att ta kontakt med olika skolor om att få komma och berätta för ungdomarna om din situation?
Juh fler som vet, desto fler kan bidra till utvecklingen av medicin, hjälpmedel mm.mm!
Kram på dig, vännen!

Svar: Haft lite tankar på det. Beror nog mycket på hur orken är. Kram 🙏❤️
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0