Rosfeber och kompressionslindning.

Efter en gårdag med ont i fötter och sår på både fot häl och vad. Så kom kommunsköterskan igår och lade om såren. Hon sa åt mig att ringa vc vilket gjordes direkt idag på morgonen. Fick tid 15.00 hos min gamle läkare. Så skönt träffa honom, han som satte fart på utredningar m m. 

Han såg ju hur svullna fötter och vader var. Har fått rosfeber, är ju så orörlig så är inte så konstigt. Men fått antibiotika nu plus fått kompressionslindning på båda benen. Känns skönt få hjälp så snabbt. Har haft så svårt att gå i helgen. Framöver kommer kommunsköterskan att hjälpa mig med det. 
(null)

Har varit många telesamtal idag, med färdtjänsten bl a. Bra feedback, de har varit hos mig idag, kollat trappan och sett till att det ska funka bra framöver. Så nöjd. 
Sen fixat med besök på HMC för mer test av elrullstol. Ska bli kul 🤗🤗

Tär på en när man känner sig så hjälplös, att inte klara något alls. 
Nu har jag tagit det beslutet att börja med inkontinensskydd/blöja. Inte för att jag kissar på mig utan mer för tryggheten att veta att ifall olyckan sker och jag inte hinner på toaletten. Då har jag i alla fall ett extraskydd. 
Många tänker kanske så här, 50 år med blöja. Fan så pinsamt, så tänker inte jag. Jag tänker att allt som kan göra att jag kan leva så normalt som möjligt är bara positivt. 💪🏻💪🏻
(null)
Som jag sagt tidigare så vill jag vara öppen om hur det är att leva med ALS. Både negativa och positiva saker. Hoppas och tror att andra kan finna kraft och styrka i det jag skriver. 

Kram på er ❤️❤️

#fuckALS
#tillsammansärvistarka 💪🏻💪🏻

Kristina
2019-01-08 @ 21:19:28

Jag är djupt imponerad av dig ❤️💙💪🏼

Svar: Tack snälla ❤️💪🏻💙
kampenmotals.blogg.se

Kristina D
2019-01-09 @ 06:53:04

De blöjor är faktiskt de bästa jag provat själv de då jag blev sjuk en gång. Jobbar som sjuksköterska och kan bara säga att jag är imponerad av dig min vän. Och att du orkar med allt och visa får oss hur du har det. Vi finns här du vet det. Skickar dig en stor enorm Kristina kram. Fortsätt så. Och du har fått bra hjälp av sjukvården som är positivt och det glädjer mig. Många kramar.

Svar: Tack för dina fina ord och ditt stöd.
Kramar 💪🏻❤️
kampenmotals.blogg.se

Katarina
2019-01-09 @ 08:14:08

Hej Tomas, har läst din blogg och vill bara lämna en hälsning! Dina inlägg inspirerar och berör! Fortsätt kriga! #fuckals #tillsammansärvistarka

Svar: Tack Katarina. Kriga kommer jag alltid att göra. Det lovar jag. Kram 💪🏻❤️
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0