Besök av arbets- och fysioterapeut 😊

Varit en händelserik dag. Dels dusch och benlindningsdag. Sådant som tar rätt rejält på mina krafter. Men ack så skönt få duscha och känna sig lite fräsch. Extra skönt nu när man fått en riktig duschstol, som går att sköta förflyttningar med och att tilta också 😊. Dessutom kan den användas över toaletten också. Underlättar mycket och minskar antalet uppresningar och förflyttningar.  (null)
Dessutom har vi testat lite olika lyfttekniker dels för att underlätta för personalen så klart och även för att göra det minst jobbigt och tungt för mig. Kommer använda taklyften ibland för att lyfta benen vid omlindning då min muskelkraft är allt för svag för det.  (null)
Fantastiskt att dessa hjälpmedel finns att tillgå. Har ju själv använt dom i mitt arbete och vet hur det underlättar. 💪🏻💪🏻

Har haft lite tunga dagar då min rygg smärtar och även tungt med mina axlar.  Fick gå upp tidigt en morgon och sätta mig i permobilen för att vila ryggen. Men ny säng och madrass är på g. Snabba puckar och det gläder mig mycket, att terapeuterna är så lyhörda och fixar saker snabbt. 
Nu är det bara att bita ihop och hoppas smärtan lindras. För i morgon är det dags för handträning nere på terapin och då jäklar ska jag glänsa 🤗💪🏻

Kram på er ❤️❤️
#tillsammansärvistarka
#fuckALS
Kristina
2019-03-03 @ 20:55:31

Antar att du glänste 😉❤️💙💪🏼

Svar: Hehe, självklart Kristina 🤗❤️💜💪🏻
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0