Många tankar om livet, döden och kärleken 💪🙏❤️

Det var ett tag sen jag skrev, har tänkt mycket och även samlat kraft. Tunga saker att skriva och prata om. Tänkt ta upp detta med döden bl a. Nog extra tungt för nära och kära men känner jag behöver få skriva och prata om det. Har sagt det förut, att hos mig finns ingen rädsla inför döden. Det känns att  med min sjukdom så har man döden närvarande  nära hela tiden. 
I början när jag just fått min diagnos så var jag orolig hela tiden, minsta lilla hostning, varje andetag som kändes annorlunda så blev jag extra rädd. Jag grät mig till sömns varje natt, det händer ibland nu också, om någon dag varit extra tung, Men har ett citat som stärker mig som en känd person sagt som också hade ALS och som levde länge (vilket min intention också är) nämligen Stephen Hawking. 
(null)
Jag har också massor kvar att uppleva och uträtta innan min resa är klar. Det har jag bestämt mig för, och det är där jag har så mycket att tacka familjen anhöriga och vänner för. Ni är min kraftkälla, varifrån jag utvinner min energi. ❤️❤️❤️

Det som jag är rädd för, är att tiden inte ska räcka till. Tid att träffa familj, vänner  m fl. Tid att skriva, prata. Få ned saker på pränt som jag vill dela med mig. Fick ett bra tips av en vän med egna erfarenheter av att leva med någon med ALS. Det var att skriva brev till mina nära, att spela in så min röst finns kvar till barn och barnbarn. Just det ska jag ta tag i snart, fått tips och råd av HMC. 
(null)
Så ni ser att jag har lite att stå i 🤗💪, Mig blir man inte av med i första taget. Men vill få känna att det är ok att prata om detta ibland. Jag behöver det, få prata planera m m.
Sen kärleken då, har aldrig möts av så mycket kärlek av så många människor som nu. Betyder så mycket. även om den rent fysiska kärleken saknas mycket. En famn, ett knä att få vila mitt huvud i ibland. En kram, en kyss, känner själv att det blir mer och mer avlägset. 😔❤️
Men då är all annan kärlek jag får och känner så betydelsefull. Tack alla! 
(null)

Kramar till er alla!! ❤️ ❤️ 
#fuckALS 
# tillsammansärvistarka 💪💪

Ken
2019-04-10 @ 16:50:36

Hej!

En vän som drabbats, delar dina inlägg. Fint skrivet och modigt.

Kämpa på / Ken

Svar: Tack Ken! Det värmer 💪
kampenmotals.blogg.se

Anonym
2019-04-10 @ 18:40:51

Det är viktigt att du skriver hur du tänker och känner inför din sjukdom till dina nära anhöriga, dina två söner. Du kan låta dem läsa redan nu och så kan ni prata om det som ni orkar prata om. Jag tror att det är bra för dem, att de kommer att öppna sig efter en stund, våga och vilja ta in hur det är för dig, och berätta för dig hur det känns för dem. Och sedan, att de kan läsa vad du skrivit och lyssna på din röst, många gånger om, för alltid. För alltid ha dig i sina minnen och hjärtan. Du vet att du aldrig kommer att försvinna va? Att man kan se på ett fotografi och känna det som att den människan är hos en. Du kanske är nästa Stephen Hawkins😊💓

Svar: Tack fina du! Det ska jag tänka på 💪❤️
kampenmotals.blogg.se

Alla tankar går till dig, och hoppas att du ska hinna med mycket än 🌸🙏🌸Du är en kämpe, likväl som min man som också kämpar med ALS. Det känns så bra att ni inte bara ger upp. All styrka till er ❤️😘
2019-04-10 @ 21:56:35

Alla tankar går till dig, och hoppas att du ska hinna med mycket än 🌸🙏🌸Du är en kämpe, likväl som min man som också kämpar med ALS. Det känns så bra att ni inte bara ger upp. All styrka till er ❤️😘

Svar: Tackar! ❤️💪
kampenmotals.blogg.se

Alla tankar går till dig, och hoppas att du ska hinna med mycket än 🌸🙏🌸Du är en kämpe, likväl som min man som också kämpar med ALS. Det känns så bra att ni inte bara ger upp. All styrka till er ❤️😘
2019-04-10 @ 21:56:44

Alla tankar går till dig, och hoppas att du ska hinna med mycket än 🌸🙏🌸Du är en kämpe, likväl som min man som också kämpar med ALS. Det känns så bra att ni inte bara ger upp. All styrka till er ❤️😘

Svar: Kommer aldrig ge upp 🙏💪❤️
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0