Jultankar đŸŽ…đŸ»đŸŽ…đŸ»

Varit ett gĂ€ng med rĂ€tt innehĂ„llsrika dagar, sĂ„ tĂ€nkte plita ned nĂ„gra rader om vad som hĂ€nt och gjorts :) 

I lördags hade Helena och Kicki fixat vĂ„r lite alternativa jul. HĂ€rads bygdegĂ„rd hade hyrts, sĂ„ slĂ€kt och vĂ€nner trĂ€ffades och Ă„t gott och umgicks. En mycket trevlig tillstĂ€llning, hĂ€rligt fĂ„ trĂ€ffas sĂ„ dĂ€r. Sen dessutom fĂ„ krama bĂ€sta systerdöttrarna đŸ˜Šâ€ïž
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter en sĂ„dan dag, dĂ„ Ă€r min fysiska styrka ej sĂ„ hög. SĂ„ blev vĂ€lbehövlig vila nĂ€r vi kom hem. AnvĂ€nde söndagen till Ă€nnu mera vila för att ladda inför julafton, dĂ„ alla grabbar plus Helena kom. Hade önskat spaghetti och köttfĂ€rssĂ„s dĂ„ det var lĂ€nge sen jag Ă„t det. Och Helenas köttfĂ€rssĂ„s Ă€r den godaste 😊
Allt Ă„ts upp med stor aptit, sen blev det Kalle Anka innan julklapparna skulle öppnas. Johannes var vĂ€ldigt sugen pĂ„ dom hela tiden 😁
(null)

Tror grabbarna var nöjda efterĂ„t, vi passade pĂ„ att ta en pappa och sönerbild. Kul ha alla samlade pĂ„ foto. 
(null)

PĂ„ kvĂ€llen nĂ€r Helena och Johannes hade Ă„kt sĂ„ hade vi filmmys, riktigt Nice och en nöjd pappa sĂ„ hĂ€r efterĂ„t. Det förgyller min vardag och fĂ„r mig att tĂ€nka mindre pĂ„ den svaghet jag kĂ€nner allt mer. Men jag biter ihop, denna jĂ€vla ALS ska inte fĂ„ besegra mig pĂ„ lĂ€nge đŸ’ȘđŸ»đŸ’ȘđŸ». 

I söndags kollade jag och Samuel pĂ„ amerikansk fotboll. Var en match mellan New Orleans mot Pittsburgh. DĂ„ var det en f d spelare pĂ„ plats. En stor hjĂ€lte i New Orleans, Steve Gleason. Som fick ALS 2011, han har en stiftelse som arbetar med att förbĂ€ttra teknik för mĂ€nniskor med ALS, plus samlar in mycket pengar till forskning. Dessutom drev han pĂ„ att man skulle fĂ„ rĂ€tt till program att tala med nĂ€r rösten försvunnit. Blev en egen lag senare, uppkallad efter honom. Det finns en helt fantastisk film om honom och hans familj och kamp. Önskar alla kunde se den. KĂ€nner igen mig mycket i hans symptom och kamp. 
Han vill leva fullt sĂ„ mycket han kan, precis som jag. LĂ€nkar till hans hemsida, dĂ€r det stĂ„r mer om filmen. Den finns pĂ„ Amazon, och kan laddas ner via iTunes "Gleason the movie". MĂ„ste ses! SĂ„ sann, sĂ„ rörande, sĂ„ glĂ€djande, sĂ„ sorglig. Men full av hopp. 
http://www.teamgleason.org/
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
En stor inspirationskĂ€lla för mig, försök se filmen om ni fĂ„r möjlighet. đŸ’ȘđŸ»

Nu ska jag bara ta det lugnt, en son Ă€r ute pĂ„ promenad medan den andra sover. 

Kramar till er och god fortsĂ€ttning â€ïžđŸŽ…đŸ»

#fuckALS
#tillsammansĂ€rvistarka đŸ’ȘđŸ»đŸ’ȘđŸ»





Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0