Nära olycka idag.

Sov så mycket på dagen i torsdags. Så vaknade redan 6.20. Var bara att gå upp. Kollade lite tv innan dusch. 
Duschade och gjorde det mesta själv innan hemtjänsten kom. Det har straffat sig sedan under resten av dagen. 
Haft svårt att ha kraft till att orka med något sedan. Hann inte med någon vila innan jag skulle ner på stan för att hämta mina nya glasögon. Men sovit någon timme nu efteråt. Men bra svag ännu. Fötterna är svullna vilket gör det ändå svårare att gå. 

Väl nere på stan, gick det bra. Fick som vanligt god service. Mycket tillmötesgående personal och optikern kollade mina ögon som är väldigt blodsprängda just nu. Men var ingen fara. 😊
(null)

(null)

Är så nöjd med glasögonen, inte en repa 😋, än så länge i alla fall. 
Vi hann dessutom ner en sväng på Clas Ohlsson och köpa nya plastglas plus tallrikar som blir lättare att hantera när händerna är svagare. Så är nöjd med inköpen. 

Sen var det dags för hemfärd. På plats hemma vid ytterdörren för att ta mig upp med hjälp av trappklättrare så var det riktigt nära att gå illa. 
Chauffören måste missat fästa min rullstol ordentligt på trappklättraren, så vid andra trappsteget så kände jag att något var fel. Hamnade snett och ramlade framåt med allt. Som tur var det bara andra steget så jag klarade att ta emot mig. Hade det hänt högre upp så hade jag slagit mig fördärvad förmodligen 😞. Men snabb insats av hemtjänst chaufför och mig själv gjorde så det slutade lyckligt. Nu efteråt är man lite skakig men glad ändå, framför allt över mina glasögon. Jäklar vad allt blev mycket tydligare igen. 

Nu ska jag ladda inför "på spåret". Ha det bra nu alla kämpar därute. 
Kram på er! ❤️❤️

#fuckALS
#tillsammansärvistarka 💪🏻💪🏻
Eva Vicki Persson.
2019-01-04 @ 19:30:36

Oj, vilken tur att det gick bra, förstår det känns skakigt än, kunde gått illa. Vilka snygga glasögon, passar dig bra! På Spåret vare ja ! Ha en fin kväll / Eva

Svar: Ja, som tur var så gick det bra. Tack :).
Kram <3
kampenmotals.blogg.se

Anonym
2019-01-04 @ 20:07:53

Fina glasögon. Och härligt att du kom hem hel 💐❤️

Svar: Tack! :) jo det känns bra nu 🌸❤️
kampenmotals.blogg.se

Maria Lumme
2019-01-04 @ 20:14:44

Snygga glasögon! Dom klär dig

Svar: Tack Maria :)
kampenmotals.blogg.se

Jenny Norby Johansson
2019-01-04 @ 22:25:03

Hej. Min mand har stödtströmper som hjälpar ham mycket med hans svullna fötter. Du kan få hjälp av hemtjänst att få dom på om morgonen. Kram Jenny

Svar: Tack för tipset :)
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0