Behöver hjälp med det mesta nu. 💪🏻❤️

Som jag skrivit tidigare, så har jag verkligen bott in mig nu. Känns det är min lägenhet nu, så tacksam fortfarande för all hjälp jag fått. ❤️
Rent fysiskt så är jag svagare, men inser ju att ta emot den hjälp och stöd jag får. Där ligger min styrka, styrkan i att erkänna det att.....
- jag kan inte tvätta mig eller torka mig efter dusch längre.
-jag kan inte torka mig efter toabesök
-jag kan inte bläddra i bok eller tidning längre
-jag kan inte dricka i vanliga glas och koppar utan måste ha pipmugg. 
-jag kan inte skära min mat m m
Men här finner jag styrkan! Styrkan att ta emot hjälpen och inte skämmas som i början. Från att ha gjort allt själv för bara någon månad sen till att inte kunna alls. Det är en tuff resa. Men jag ska vinna den 💪🏻💪🏻 (null)
  • Som bilden ovan beskriver, att livet kan ge en många skäl att bryta ihop och  då är det upp till mig att se till att det finns desto mera skäl att förbli stark, att fortsätta le och skratta. Delar med mig lite av min styrka till alla kämpar därute ❤️
Sen lite visdomsord till de som sliter och kämpar dagligdags vad med det än må vara. Stanna upp lite i vardagen, tacka inte ja till allt. Man behöver inte alltid lyfta på luren. Sen får man ta ledigt också :)var rädda om er.  (null)

Just det, besök av arbets och fysioterapeut idag, fått ny duschstol. Ska få bredare säng sen överdrag till min stora kudde. 😊. Sen fortsätta med min handträning på terapin 😊💪🏻

Kram på er! 
#fuckALS
#tillsammansärvistarka ❤️


Kristina
2019-02-18 @ 20:42:15

Precis så är det.
Styrkan i att kunna be om hjälp 💪🏼.
Jag hejar på dig Tomas, varje dag ❤️.
Nu har jag en ängel i himmelen och 1 på jorden.
Ge inte upp ❤️❤️❤️❤️

Svar: Kommer aldrig ge upp, tack för att du finns. Kramar ❤️❤️❤️
kampenmotals.blogg.se

Johanna
2019-02-18 @ 21:47:01

Är så imponerad av dig! Tänker på dig och kämpa vidare! Detta klarar du och arbetsskadad som man är och säger varje dag till sina brukare ” vi är här för du behöver den hjälpen annars skulle jag inte jobba med detta om jag tyckte det kändes fel! Ta till dig hjälpen och tacka alltid för hjälpen!

Svar: Tack! Kämpar på :) och tackar alltid. Lovar 😊❤️❤️
kampenmotals.blogg.se

Anonym
2019-02-19 @ 17:08:02

Modiga du. Du har många som bryr sig om dig ❤

Svar: Mm är så tacksam 😊❤️
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0