HĂ€ndelserik vecka 😊

Hello pĂ„ er go vĂ€nner! Varit lite tyst nĂ„gra dagar. Men har varit full aktivitet hĂ€r sĂ„ inte haft tid eller ork att skriva. SĂ„ valt att sammanfatta idag i stĂ€llet. 

Idag har jag varit till HMC och testat ut en elrullstol. Var riktigt kul, de har skruvat och fixat och kommer göra vissa Ă€ndringar och tillĂ€gg pĂ„ den. 
-lÀngre armstöd
-bredare fotplattor
-mer sittdjup
-höft/lĂ„rskydd eller vad ska man kalla det 😋
-stativ för iPad bl a :) blir skönt fÄ vila nacken
-kommer fÄ ett bord att fÀsta pÄ stolen
Sen det roligaste av allt, det var att fĂ„ övningsköra, först inne sen ute pĂ„ övningsbanan. Upp för smĂ„ backar och ner. Upp och ner för gatsten, köra pĂ„ grĂ„s och grus. In och ut i en hiss. Backa upplevde jag som svĂ„rast. Men de tyckte jag var duktig och snappade upp fort 😊
(null)
SĂ„ ska tillbaka den 8/1-2019 för att testa mer och förhoppningsvis Ă€r "min" stol klar dĂ„. Himla kul var det i alla fall. 😊

Sen till lite annat, sist jag skrev sĂ„ hade jag ju skrivit till kommunens "SĂ€g vad du tycker" och i mĂ„ndags ringde dom och sa att jag kommer fĂ„ Ă€ndra pĂ„ matsedeln ibland och fĂ„ vĂ€lja annat alternativ. HĂ€rligt fĂ„ gensvar sĂ„ snabbt. HĂ€rligt Eskilstuna kommun đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»

I mĂ„ndags, sĂ„ kom min yngste son Johannes tillsammans med sin assistent pĂ„ besök. De Ă„kte frĂ„n boendet och skolan i VagnhĂ€rad för att besöka farsgubben och bjuda pĂ„ fika. Jag har skickat bilder sĂ„ de kunnat samtala och förklara för honom att pappa Ă€r sjuk och sĂ„. Det har fungerat sĂ„ bra, han var sĂ„ glad hela besöket och hade Ă€ven gjort en sĂ„ fin krans som pryder min dörr nu ❀ (null)
 
Till sist sÄ i gÄr var jag ivÀg pÄ julbord med jobbet och bÀsta kollegorna. Vi var bjudna till Westerqvarn i KolbÀck. SÄ himla vackert stÀlle och verklig julstÀmning i de gamla lokalerna och maten var sÄ god. Skönt trÀffa dom igen, det behövde jag verkligen. Vi bestÀmde att jag ska hÀlsa pÄ pÄ jobbet efter jul. FÄ trÀffa mina gamla goa brukare, saknar dom och sÄ klart kollegorna. Dom Àr bÀst! Bara sÄ ni vet.
(null)

(null)

(null)



Just det, glömde jag haft telefonsamtal med logopeden. DĂ€r vi pratade om olika framtida hjĂ€lpmedel, sĂ„ vi har bokat in möte pĂ„ Kosmos pĂ„ HMC efter jul för att spana in olika kommunikationshjĂ€lpmedel. KĂ€nns otroligt spĂ€nnande, vill lĂ€ra mig sĂ„ mycket som mycket nu och testa saker. 

Det var nog allt för denna gĂ„ng. Fortsatt svagare i armar axlar och ben, men sĂ„dana hĂ€r dagar ger mig sĂ„dan energi och kraft att kĂ€mpa pĂ„. Jag hoppas jag kan sĂ€nda lite energi och till er andra som kĂ€mpar pĂ„ och fightas mot sjukdomen! 

Kram pĂ„ er ❀❀
#fuckALS
#tillsammansĂ€rvistarka đŸ’ȘđŸ»đŸ’ȘđŸ»
Janne Svensson
2018-12-12 @ 21:33:52

GlÀderatt det har varit mycket som gÄr bra o rÀtt i det hÀr blogginlÀgget och vÀrmen frÄn sÄ mÄnga av dina medmÀnniskor, men mest som alltid din egna mentala styrka o instÀllning, all fortsatt energi till dig Tomas. Trevlig Lucia o Tredje Advent.

Svar: Mm en riktigt bra vecka :) nu Àr det vila som gÀller nÄgra dagar :)
Tack det samma Janne 😊
kampenmotals.blogg.se




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0